уторак, 31. децембар 2019.

ČIKA KEKA I DOBRO PONAŠANJE




Kada sam nekada davno plovio svetskim morima imao sam priliku da srećem neobične zemlje i neobične ljude. U tim zemljama sam viđao neobične stvari, predele, biljke, 
životinje... 
Neobični ljudi su mi pričali neobične priče za koje sam ja potom uviđao da su te priče sasvim obične i normalne...

Jednom kada sam plovio Neobičnim Morem odlučima da svartim u Nedođiju i posetim svog drugara Petra Pana. Petar Pan je uvek bio pun neobičnih i zanimljivih priča. Ovom prilikom mi je ispričao poučnu priču o životu bodljikavog praseta.

„Čika Keko, da li ti zanš da kad je hladno, bodljikavo prase traži drugu bodljikavu prasad da leže zajedno, da se zbiju, jer im je tako toplije. Da nemaju bodlje, to bi bilo lako.
Ali, bodljikava prasad imaju duge i oštre bodlje. Kad se zbiju u gomilu, bodu jedno drugo.
To nije dobro.
A nije dobro ni kada im je hladno. Zato se bodljikava prasad dugo muče dok ne nađu neko zgodno rastojanje da budu jedno uz drugo, a da se ne bodu.
To rastojanje zove se lepo ponašanje....“

Malo sam se zamislio i reako Patar Panu:
„U pravu si dragi Petre... To je lepo ponašanje: da ja ne povredim tebe, da ti ne povrediš mene... Da pomognemo jedno drugom da i meni i tebi bude dobro.

„Razumemo se! Zar ne?“, reče mi Petar Pan i odledi da poseti Vendi a ja sam se češkajući po glavi vratio na brod jedva čekajući priliku da nekom ispričam ovu priču.

I mi se razumemo! Zar ne?




Нема коментара:

Постави коментар