уторак, 23. јануар 2018.

ČIKA KEKIN DNEVNIK - LOVCI NA VAMPIRE U VOJVODINI






Dragi dnevniče,
i sam znaš da sam ja jedna vrlo realnа оsobа, kojа živi u realnom svetu i koja čvrsto stoji sa nogama na zemlji tako da ništa ne može da me iznenadi i ja na sve stvari reagujem vrlo realno i praktično sa konkretnim potezima, rešenjima, solucijama, rezolucijama, odlukama, zaključcima i realizacijama.
Kao što bi rekao narodni heroj Profesor Arkadije: „Ništa me ne može iznenaditi ako me neko ranije upozori šta će se desiti“.  

Dragi dnevniče,
moram ti u poverenju ispričati šta mi se desilo...

Pre neki dan zakuca neki starčić na moja vrata.
„Dobar dan.“
„Dobar dan.“
„Treba mi Čika Keka“, reče čičica.
„Evo me“, odlučno odgovorih ja.
„Hteo bih se nešto posavetovati sa vama“, tihim glasom će seda glava.
„Izvolt’e ga unutra“, ponudih mu ja.
Uđe čiča, ja ga ponudih da sedne, ponudih ga sa zdravom integralnom domaćom rakijom što on odbi pa mi se predstavi i poče da priča.
On je bio, prema njegovim rečima, poslednji lovac na vampire uVojvodini, ima 78 godina, svi ga zovu Mrki Paja i trenutno boravi na području Fruške gore. 
Mrki Paja je rođen u Krčedinu  i tvrdi da su se svi njegovi muški preci oduvek bavili lovom na vampire.
Kaže on meni kako su se vampiri pojavili u Vojvodini 1878. godine kada je Austro-Ugarska od Turaka preuzimala vlast na ovim područjima. 
Tada su među vojskom pronalažena tela u kojima nije bilo ni kapi krvi. Zbog toga su vlasti angažovale Pajinog dedu, Mrkog Stevu, da pronađe i ubije vampire.

Mrki Paja kaže da je njegov deda, Mrki Steva, tada usmrtio nekoliko austrougarskih vojnika koji su pokazivali neobičnu žeđ za krvlju. 
Za to je bogato nagrađen od austrijskih vlasti i od tada je neobični zanat ušao u njihovu porodicu.

Jedini način da se ubije vampir, tvrdi
 Mrki Paja, je da njegovo telo sagori u vatri. Priče o kolcima i plašenju krstom su izmišljotina. 
Mrki Paja ih hvata zamkama za medvede.
Mrki Paja je lažno ime ovog čiče, koji kaže da su njegovi preci oduvek krili svoj pravi zanat iz straha od policije jer policija ne veruje u vampire i njegov otac je zbog jednog krvopijca zaradio 20 godina zatvora. 
Od tada se dobro čuvaju i rade u tajnosti. 
Još kaže da se nikada dugo ne zaustavlja na jednom mestu i radi na području cele Vojvodine, malo ode do Srbije ili ako ima neki strani angažman ode do Mađarske i Rumunije. 
U Bosnu ne ide jer oni imaju svoje lovce.

Slušam ga ja i čekam da vidim i čujem što je došao kod mene.

Ekscentrični starac kaže da trenutno 
lovi jednog vampira koji siše krv iz stoke i peradi - jer svi oni tako počnu, a onda pređu na ljude. Kaže da mora da ga pronađe dok se to ne desi.

Mrki Paja kaže da 
nema potomaka i ako nekom ne prenese svoje umećevampiri na ovom području više neće imati dostojnog protivnika. Takođe kaže da je čuo za mene i smatra da bih ja mogao diplomirati kod njega primenjenu vampirologiju.
Dragi dnevniče,
mislio sam, dumao, rezonovao i na kraju zamolio Mrkog Paju da mi da malo vremena, dan, dva, da razmislim pa ću mu javiti... 
I sad još uvek ne mogu da budem pametan šta da radim, da li da spašavam svet, svoju rodnu grudu, svoje sugrađane, komšije i prijatelje...
Da li da pomažem ili gledam svoja posla - koja imam preko glave...
Ne znam šta da radim...

Dragi dnevniče,
da znaš da pričaš znam da bi mi dao najbolji mnogući savet...




Нема коментара:

Постави коментар