субота, 25. октобар 2014.

ČIKA KEKA - DA LI ZNATE DA VOZITE SVEMIRSKI BROD?




Hiljadu mu prevoznih sredstava, i onih sa točkovima, i onih sa krilima, i onih sa pedalama, i onih sa šinama, i onih bez šina, i onih sa pertlama... 
Kad već nisam izmislio Nobelovu nagradu koja bi se zvala  Čika Kekina nagrada onda ću bar da izmislim svemirski brod kakav još nije izmišljen... 
 Samo se se dvoumim da li da izmislim svemirski brod ili svemirsku letelicu... 
Dvoumim se zato što ne znam kakva je razlika između ova dva prevozna sredstva i da li uopšte postoji...
Što bi rekao moj predobri, prepametni i pomalo pošteni pradeda: „Svako ko ne zna razliku mora da zna zbir...“

Uzećemo u obzir da ne postooji razlika između svemirskog broda i svemirske letilice već da postoji zbir između njih, to jest, da je to jedno te isto... 
Mada me malo buni jer ako je to isto kako ja još nikada nisam video brod koji leti i letelicu koja plovi...? 
No, zanemarimo tu sitnicu...
   
Najbitnije, pri konstruisanju, je znati da su svemirske letelice objekti namenjeni za izvršavanje različitih zadataka u kosmosu, kao i na površini nebeskih tela. 
Prema tome da li se na njima nalaze ljudi, dele se na pilotirane i bespilotske letelice. 
Ja najviše volim da pilotiram bespilotnim letelicama jer sam na Zemlji a vozim se svemirom...  

Lako je voziti veštački satelit, ’ajde ti vozi prirodni satelit... 
Ili vozi ti svemirski brod za jednokratnu upotrebu i to kad si ti u njemu... 
Ima tu puno vozačkih caka... 
Ja sam za vozača svemirskog broda položio pre nego što sam naučio da ronim... 
Svemirske saobraćajne znake držim u malom prstu...
Gde sam ono stao? Uf ala smrdi u šta god da sam stao...
A, da... 
Pri konstruisanju svemirske pilotirane letelice bitno je da u nju ugradimo sisteme za održanje života da je ne bi morali pilotirati sa zemlje... 
Potom je potrebno ugraditi kontrolu visine da bi znali koliko je koji astronautski pilot visok a i da bi znali gde smo u odnosu na Zemlju... 

Neophodno je postaviti i navigacioni sistem koji služi da odvede letelicu na željeno mesto, u skladu sa planom misije. I bez pilota u slučaju da ovaj zaspi... 
Naravno, ni jedna letelica ne može da leti bez komandnog mosta... 
Mada, moram priznati, ja još nikad nisam video most koji leti ali ga ipak moramo ugraditi zbog komandovanja. Možda komandant leti a most ostane pa komandant opslužuje svemirsku letelicu a most svemirski brod? Ko će ga znati? Kod lego kockica nikada nisam imao takve probleme... 
Tamo je sve lepo nacrtano i objašnjeno... 
I Gagarin bi znao da napravi letelicu od lego kocki...
Umalo da zaboravim da u letelicu ubacim i pogon... 
Da se toga nisam setio morali bi piloti verglati pedale...
Pored toga je neophodno u svemirsku letelicu brodskog tipa smestiti i kućicu za Lajku koja će voziti brod u slučaju potrebe.  
Svojoj modernoj letilici moram dati neko nesvakidašnje ime kao što je Sputnjik, Vostok, Apolo, Čelendžer ili tako nešto moderno, inovativno i upečatljivo... 
Što bi rekla Valentina Tereškova: „Džabe Amstrongu, Oldrinu i Kolinsu put na Mesec kada nije medeni...“

Ne znam... 
Mada, znam ja, ali možda mi nije baš sve jasno... 
Ustvari, jasno je meni samo nisam pametan... 
Mislim... 
Stvarno...



Нема коментара:

Постави коментар