уторак, 2. мај 2023.

ЧИКА КЕКИНА ПРИЧА О ВЕВЕРИЦАМА, ГИЦИ И ЦРНИМ РОДАМА

 


Негде у дубини шуме, на једном пропланку, веверице Цаца и Маца су се среле па су се и запричале...

 

ЦАЦА: Нешто сам данас уморна Мицо... Накупила сам 36 жирова за преподне...

 

МАЦА: Их, ти се Цицо увек жалиш и стално нешто измишљаш. Ко још може да скупи толико жирова за једно преподне? Да можеш, сигурно би већ одавно учествовала на веверичијој олимпијади...

 

ЦАЦА:  Ма, кад ти кажем сестро слатка. Знаш да се мени скоро увек може веровати.

 

МАЦА: Ја ти скоро увек не верујем.

 

ЦАЦА: Ако мени не верујеш питај нашу нову комшиницу овде која је све време била ту негде око баре, где расте храст са најлепшим жировима.

 

МАЦА: Кога да питам?

 

ЦАЦА: Па ову нашу нову комшиницу, црну роду...

 

МАЦА: Какву сада црну роду? Где си ти још видела црну роду? То је сигурно била бела рода а теби се нешто помрачило или опет измишљаш...

 

ЦАЦА: Хоћеш да кажеш да ти никада Мицо ниси чула за црну роду?

 

МАЦА: Моја драга Цицо, за црну роду ни ја, ни нико други, није никада чуо а камоли да је видео!

 

ЦАЦА: Мацо, ти мора да си бежала са часова када смо учили о овој врсти птица која је веома ретка и угрожена је сечом стабала на којима се гнезди и нестајањем мочварних  станишта.

 

МАЦА: Истина је да сам понекад морала да изостанем из школе када сам са извиђачима ишла на камповање, али сам ипак завршила разред са одличним успехом. Нисам никада чула за ову птицу а нисам је ни видела.

 

ЦАЦА: Пре си могла да чујеш за њу него да је видиш пошто у нашој земљи има само око 100 парова црних рода и оне насељавају влажне и водоплавне шуме храста лужњака, црног јасена и врбе.

 

МАЦА: Хммм... Баш ми ништа није јасно.

 

ЦАЦА: Па, ево и наша другарица Гица је написала песму о белој и црној роди...

 

МАЦА:  Што се Гице тиче она, мада је свиња, никада не лаже. Хајде да чујем ту песму... Зови Гицу!

 

ГИЦА:

Стигло лето, звуци годе

Вратиле се наше роде

И док траје лето вруће

Делићемо пола куће

 

И на кући често стоје

Наше роде беле боје

Ал' у шуми поред воде

Појавиле се црне роде

 

Чувају нам кућу, шуму

То имајмо сви на уму

Запамтите овај стих

И чувајмо и ми њих

 

МАЦА: Види стварно. Има и песма... Е баш хоћу да видим ту црну роду и да се упознам са њом.

 

ЧИКА КЕКА И ЧИКА САША





Нема коментара:

Постави коментар