субота, 10. март 2018.

STRAŠNA STRANA BAJKI – ČIKA KEKIN DNEVNIK



Dragi dnevniče,

oduvek sam se pitao šta je to lepo u bajkama...
Još kao mali sam se sem slušanja bajki bavio i njihovom vizualizacijom u mojoj maloj pametnoj glavici i te bajke su mi se činile totalno drugačije nego drugoj deci.

Jednom prilikom kažem ja mom prijatelju Volt Dizniju prilikom njegovog boravka na vašaru u Rumi: „Dobri moj Volt, mani se ćorava posla... Bolje da crtamo bajke koje ja napišem...“
Nije me poslušao i on je jedan od glavnih krivaca što su se te strašne priče u toj meri raširile svetom.

Pogledajmo te bajke...

Imamo i ružne i zle sestre, zlu maćehu, oca koji će uvek biti na strani svoje nove žene, a ne svog deteta... 

Pričanje bajki maloj deci ostavlja dugotrajne psihičke posledice na njima. 

O čemu se deci priča...
...i mama i tata su bili mnogo siromašni i nisu imali više hrane za Ivicu i Maricu i odlučili su da ih ostave u šumi...  
i vuk je pojeo Crvenkapu i baku... 
i veštica je dala Snežani otrovnu jabuku..                                             

Ovo su samo neke od najpoznatijih bajki koje sam obično preformulisao dok sam ih pričao svojoj deci, unucima i praunucima...     

Kako objasniti detetu da otac i majka ostavljaju decu u šumi i odlaze od njih kao u slučaju Palčića, Ivice i Marice... 

Ili zašto baka  hoće da poručka Ivicu i Maricu...

Zašto kraljica želi da otruje Snežanu...

Bajke na kojima smo svi odgajani obiluju brutalnim scenama trovanja, kuvanja dece, sečenjem stomaka...

Mislim da je došlo vreme da se deci ponude i popularišu druge bajke koje neće imati za sadržaj preveliku agresiju i brutalnost...                                                                                                              

Od svih bajki da najveće traume može ostaviti Crvenkapica. Neshvatljivo je to što majka u bajci šalje svoje malo dete samo u gustu šumu punu strašnih životinja. 

Deca prolaze kroz raznorazne strahove slušajući tu bajku. 

Raspore vuka pa mu ubace kamenja u stomak i bace ga u bunar...  

Baka pije vino? 

Zar se tome uči dete?

Svi zavole Crvenkapu iz prve, samo bi vuk da je nemilosrdno proždere. 

Ako je vuk toliko gladan, zašto ne napadne drvoseče ili lovce?

Vuk je toliko pametan da je nadmudrio sve, čak se i vešto maskirao, a ispao je tako glup da zaboravi da zatvori vrata i povuče rezu i Crvenkapa odmah posumnja. 

Crvenkapa ne prepoznaje maskiranog vuka  i ne vidi da to nije baka koju toliko poznaje...
A lovac čim priđe krevetu, ugleda u njemu vuka.

Baka, koja prosto nije znala šta bi sve dala tom detetu, ni u jednoj verziji bajke ne nudi Crvenkapi kolače. Sama ih smaže. 
To što ne nudi lovca vinom i može nekako da se podnese! 

Ja sam napisao svoju verziju fine Crvenkape, čujte je pa sami prosudite...
Vozi crvenkapa šumom bicikl, kad odjednom - otpadne joj pedala, a ona će: „Vuče, vuče, brzo popravljaj, propade bajka.“ 
Vuk dotrči, uzme švajs aparat i zavari pedalu. 
Vozi ona dalje, te otpade druga pedala, a ona će: „Vuče, vuče, brzo popravljaj, propade bajka.“                                                                                          Vuk ponovo uzme švajs aparat i zavari pedalu. Vozi ona dalje, te puče volan, a ona će: „Vuče, vuče, brzo, propade bajka.“      Vuk iznerviran dotrči i to zavari, zatim otrči prečicom do bake... 
Istera baku iz kreveta i leže da spava. Utom dolazi cvrenkapa: „Joj bako, što imaš velike ruke..."                             „Mani me se mala, vidiš da spavam"                                           Joj, bako, što imaš velike crvene oči..."                                      „Kako ne bi bile kada sam vario celu noć!“

Ne znam da li vam se sviđa...
Nisam pametan...
Mislim...
Stvarno...



Нема коментара:

Постави коментар