среда, 5. новембар 2014.

TAJANSTVENI RUKOPIS - ČIKA KEKIN DNEVNIK





Dragi dnevniče,

uvek sam se pitao koliko na svetu postoji jezika, koliko dijalekata, koliko slovnih znaka, koliko slova a tek koliko reči...  
Pitao sam se koliko na svetu ima otkrivenih tajni a koliko tek ima neotkrivenih tajni... 
To znatiželju sam sigurno nasledio od mog predobrog i po malo poštenog pradede.

Moj pradeda ja kao naučnik, kolekcionar, mislilac, filatelista, trgovac starinama, polovnim automobilima i otkrićima stalno nešto tražio, nalazio, gubio... 
Sve ga je zanimalo... 
Zanimalo ga koliko ima do Zemlje do Meseca a koliko od Meseca do Zemlje... 
Zanimalo ga je gde je centar Sveta, ko je napravio piramide, šta ima za ručak, da li se komšinica Mica švalera... 
Zanimalo ga je „ko otkida ruke i glave starim kipovima“, kao što se u svakom filmu „Sabirni centar“ pitao Danilo Bata Stojković. 
Zanimalo ga je ko će pobediti u večitom derbiju, odakle dolaze deca, ko je napisao Bibliju...

Tako se šunjajući, istražujući, cunjajući pronašao nepoznati rukopis. Sigurno nije bio svestan na kakvu je tajnu našao jer je odložio nađene papire po strani i posvetio se drugim knjigama ko je su mu se činile vrednijim.

Kasnije kad je tajanstveni rukopis konačno došao na red, da se čita u toaletu, utvrdio je da je napisan jezikom koji on ne poznaje. Pitao je prabaku, svog dedu, komšije..., ali niko nije znao koji je to jezik. 
Sa komadiča papira priloženog uz rukopis moglo se doznati da je on pre pripadao nekom drugom ali kome nije znao jer nije umeo da pročita.
Tako je taj nepročitani rukupis prelazio sa generacije na generaciju i konačno stigao do mene.
Ja sam otkrio da je rukopis bio deo neke knjige i da poseduje ilustracije dok je tekst napisan nepoznatim jezikom. 
Takođe sam otkrio da sve dok se ne pronađe ključ za dešifrovanje teksta ilustracije ostaju jedina informacija koja nam može razjasniti karakter ove čudesne knjige.

Prema ilustracijama, koje mi nisu jasne šta predstavljaju, izgleda da se radi o naučnoj knjizi jer mi ništa nije jasno. 
Na osnovu kaligrafije, crteža, pergamenta i pigmenta, poveza, otkrio sam da je rukopis nastao pre nego što ga je pradeda našao. 
Uz već spomenute crteže tu su i tajanstvene karte na kojima neki vide astronomske objekte viđene kroz teleskop, a neki žive ćelije viđene kroz mikroskop, neko vidi mrlje od bureka ili kafe a nekoga to uopšte nije zanimalo.

Svi lingvisti u Malom Mokrom Lugu, koji su analizirali propratne tekstove, utvrdili su kako pismo i jezik rukopisa jednostavno nisu poznati.

Rukopis u osnovi je alfabetsko pismo koje ima od 19 do 284 slova, a ni jedno od njih nije vezano uz bilo koji poznati sistem pisanja.

Ne znam šta da radim...?
Probao sam da ga pročitam najmanje dva, tri puta...
Možda da probam još jednom...
Ne znam...
Ali možda i znam...
Ne znam...

Нема коментара:

Постави коментар